manşet

Arduino ile LM35 Sıcaklık Sensörüyle Fan Kontrol


    Merhaba arkadaşlar, bugün sizler ile LM35 sıcaklık sensörüyle fan kontrol projesini gerçekleştireceğiz.






     Öncelikle ilk söylemek istediğim şey elimdeki fanlar 5 volt ile çalışmaktadır. Arduino bir dijital pininden 40 mA çıkış vermektedir ama fanları güç kaynağında çalıştırdığımda 160 mA akım çektiğini gördüm. Benim bir şekilde dijital pindeki 40 mA değerini yükseltmem gerektiğini anladım bunun için transistör kullanmam gerekiyordu. İlk önce google ye yazıcaktım devresini bulursam onu kullancaktım bulamasaydım elektronik kitabını açıp transistör devresini hesaplayıp ona göre hangi transistörü kullanıcağımı secicektim ama ikinci aşamaya gerek kalmadı google de araştırdıktan sonra devreyi buldum önce breadboard da deneyip çalışıp çalışmadığını kaç mA çektiğini öğrendim. Sonuç başarılı olunca delikli plakete lehimledim. 

     Ben bu projeyi ileride sizlerle paylaşıcağım arazi robotunda , arazi robotunun soğutması için kullandım . Bunu sıcaklık değerine göre pwm ile yapabilirdim ama robottan sürekli enerji çekmesi yerine belli bir sıcaklık değerine ulaştığında fanlar çalışsın istedim . Devre şemadaki gibi kurduktan sonra yazılım kısmına geçebiliriz. 








İki adet fanı çalıştırmak için yapılmış devre

PROGRAMIN KODLARI :

    float sicaklik;
    float gerilim;
   
    int fan=2;

    void setup()
    {
     pinMode(fan, OUTPUT);
    }
    void loop()
   {
      gerilim = analogRead(A8);
      gerilim = (gerilim / 1023) * 5000;    //sıcaklık ölçümü
      sicaklik = gerilim / 10.0;

         if(sicaklik >=25)
     {
       digitalWrite(fan , HIGH);
     }
         else
     {
      digitalWrite(fan , LOW);
     }

    }





1 yorum:

  1. Güzel ve başarılı bir anlatım olmuş. Çok işime yaradı. İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil